Prijzen

Bewasemde kamers, St Niklaas

Datum
: 25 april t/m 28 mei 2018
Locatie
: Sint-Niklaas BE

Als kind kreeg Paul al vroeg een camera in de handen gestopt door zijn vader die onderwijzer was. Hij leerde ook foto's ontwikkelen in de DOKA. Op de leeftijd van 6 jaar behaalde hij een eerste prijs in de Gevaert Fotowedstrijd voor de jeugd. Zijn eerste dia's maakte hij op Expo '58. Toch werd hij geen fotograaf, maar apotheker. 's Avonds volgde Paul kunstonderwijs en behaalde het diploma Hoger Middelbaar Tekenen-Schilderen en later dat van Hoger Middelbaar Vrije Grafiek, beide gevolgd door tentoonstellingen. Hij tekende ook vele jaren naar model. Fotograferen deed hij vooral met het gezin op reis.

Nick Hannes wint de WPO 2018 Zeiss Photography Award

03-04-2018

De World Photography Organisation en Zeiss werken samen in deze wedstrijd. Voor deze wereldwijde award werden 10 fotografen geshortlist. De Belgische fotograaf Nick Hannes werd vandaag gekozen tot winnaar met de verrassende serie ‘Garden of Delight'.

Gemaakt tijdens vijf reizen in 2016 en 2017 heeft Hannes vrije tijd en consumentengedrag in Dubai vastgelegd. Iedere opname was nauwkeurig gepland, van een prototype van een onderwatervakantievilla tot een ‘onder-0-bar’ in Dubai. Hannes maakte de serie geheel op eigen kosten.

Portretten van Peter Martens

Datum
: 25 maart t/m 21 april 2018
Locatie
: Rotterdam NL

Peter Martens (1937-1992) is één van de beste straatfotografen die Nederland heeft gekend. Martens werkte voornamelijk in zwart-wit en maakte gebruik van grofkorrelige film, wat zijn dikwijls keiharde foto’s nog extra rauwheid verleent. Hij publiceerde zijn internationale en sociaal bewogen reportages in weekbladen als Panorama, Nieuwe Revu en De Tijd.

Prijswinnende beelden PIA d’Or Talent Award

Op zaterdag 24 maart jl. werden voor de eerste keer de prijzen uitgereikt van de nieuwe nationale beeldwedstrijd de PIA d’Or Talent Award.

Tom Baetsen, die als winnaar eindigde, kreeg uit handen van Lindsay Adler (USA) de PIA d’Or wisseltrofee uitgereikt. De tweede prijs werd gewonnen door Deborah Roffel, de derde prijs was voor Adrian Kuipers.

De prestigieuze PIA d’Or Talent Award is nauw verbonden met Professional Imaging, het grootste beeldevent in de Benelux. De prijswinnaars kregen hun prijs dan ook uitgereikt tijdens deze 3-daagse beurs in De Loods te Nijkerk. Gelijktijdig werd de expositie van de genomineerde werken geopend, met tien perfect verzorgde afdrukken van de winnende beelden en de eervolle vermeldingen.

Simplicity out of Complexity, Wevelgem

Datum
: 2 april t/m 10 mei 2018
Locatie
: Wevelgem BE

Het maken van foto’s is voor Karel Mus een creatie van een nieuwe werkelijkheid en niet zozeer een registratie van de realiteit.
Door gebruik te maken van de juiste fotografische techniek en aangepaste kadrering of door bijzondere omstandigheden en het geluk te hebben op het juiste moment op de juiste plaats te zijn, ontstaat visuele poëzie.
De eenvoudigste manier is een uitgekiende kadrering, want als fotograaf maak je sowieso altijd de keuze van wat je in beeld neemt en wat niet.

Bekendmaking beste Nederlandse foto Sony World Photography Awards 2018

20-03-2018

De jury van de 2018 Sony World Photography Awards heeft vandaag de foto “Nisha in a cornfield” van Mirella Lukens uitgeroepen tot winnaar van de Netherlands National Award.

De Sony World Photography Awards is 's werelds grootste fotografiewedstrijd. De 11e editie bereikte een record van 320.000 inzendingen van fotografen uit meer dan 200 landen, die enkele van 's werelds beste beelden van het afgelopen jaar hebben vastgelegd.

Bewasemde kamers

Datum
: 26 maart t/m 20 april 2018
Locatie
: Antwerpen BE

Als kind kreeg Paul al vroeg een camera in de handen gestopt door zijn vader die onderwijzer was. Hij leerde ook foto's ontwikkelen in de DOKA. Op de leeftijd van 6 jaar behaalde hij een eerste prijs in de Gevaert Fotowedstrijd voor de jeugd. Zijn eerste dia's maakte hij op Expo '58. Toch werd hij geen fotograaf, maar apotheker. 's Avonds volgde Paul kunstonderwijs en behaalde het diploma Hoger Middelbaar Tekenen-Schilderen en later dat van Hoger Middelbaar Vrije Grafiek, beide gevolgd door tentoonstellingen. Hij tekende ook vele jaren naar model. Fotograferen deed hij vooral met het gezin op reis.

Bekendmaking winnaar Foam Paul Huf Award 2018

08-03-2018

Daniel Shea (1985, VS) is vandaag gekozen als winnaar van de twaalfde Foam Paul Huf Award, door een internationale jury. Foam Fotografiemuseum Amsterdam organiseert jaarlijks deze internationale prijs voor jonge fotografen tot 35 jaar. De prijs bestaat uit een geldbedrag van € 20.000 en een tentoonstelling in Foam.

De genomineerden PIA d'Or Talent Award 2017/2018 zijn bekend

Dit zijn de 10 genomineerden voor de PIA d'Or Talent Award! in willekeurige volgorde:

  • Reiny Bourgonje - Heerenveen
  • Deborah Roffel - Opende
  • Tom Baetsen - Nederhorst den Berg
  • Ton Bennemeer - Waddinxveen
  • Peter Friederich - Almere
  • Martin Hol - Biervliet
  • Adrian Kuipers - Apeldoorn
  • Frank van Boxtel - Sint Michielsgestel
  • Jolanda Siemonsma - Sneek
  • JeRoen Murré - Beverwijk

#26 - In Between the Light and Darkness

Datum
: 15 maart t/m 22 april 2018
Locatie
: Antwerpen BE

In his solo-exhibition 'In Between the Light and Darkness', Hong Kong artist YAN Kallen pays tribute to the passion and processes of the craftsmen and artisans in Kyoto.

YAN has always been interested in the relationship between human and nature. After winning the KG+ Award from Kyotographie International Photography Festival in 2016 with his project on handcrafted brooms, he was given the opportunity to realise a project on the artisanal scene of Kyoto, a city known for its traditions in crafts and culture.

FEP European Professional Photographer of the Year Awards 2018: finalisten

20-02-2018

De jury, bestaande uit 14 internationale juryleden en voorgezeten door Jørgen Brandt, heeft na hard werken in de afgelopen maand de eer de eerte resultaten ter mogen presenteren. In afabetische volgorde vindt u hier onder de finalisten van de FEP European Professional Photographer of the Year Awards 2018. Uiteraard zijn ook de belgische en Nererlandse fotografen goed vertegenwoordigd in deze lijst.

Chris Keulen winnaar Zilveren Camera 2017

02-02-2018

Fotograaf Chris Keulen (1959) is de winnaar geworden van de Canon Zilveren Camera 2017. Hij won deze prijs met een magistrale serie foto’s over de liefde en zorg van een man voor zijn dementerende vrouw. Kwetsbare Liefde. Foto’s zonder opsmuk, in een rauw zwart/wit, die de eenvoudige werkelijkheid van de oude man die liefdevol voor zijn dementerende vrouw zorgt zichtbaar maakt..

Evelyn Bencicova

Datum
: 3 februari t/m 28 april 2018
Locatie
: Amsterdam NL

Evelyn Bencicova is a young, upcoming photographer from Bratislava. In her relatively short career she has already worked with numerous international clients such as Gucci, Dior and Cartier as well as cultural institutions such as Kunsthalle Basel and the Slovak National Theatre. In 2016, Evelyn won the prestigious Hasselblad Masters and BronColor GenNext award.

WPC 2018 Finalists announced!

15-01-2018

Individual top-10 finalists at the 2018 World Photographic Cup (WPC), sponsored by the FEP – Federation of European Professional Photographers, PPA – Professional Photographers of America, the UAPP – United Asian Professional Photography and the AIPP – Australian Institute of Professional Photography,  have been finally announced on January 15th, 2018, in Nashville, USA, during the PPA Grand National Awards event, at Imaging USA 2018.

World Press Photo 2018 en Zilveren Camera 2017

05-12-2017

Fotografen kunnen weer werk inzenden voor World Press Photo 2018 en de Zilveren Camera 2017.

Bij World Press Photo (WPP) zijn is er iets veranderd sinds de laatste editie. Er is een nieuwe categorie: Environment. De categorie Daily Life is beëindigd. Voor deelname aan de wedstrijd geldt dat fotografen gehouden zijn aan de ethische code. Ook zijn er aan aantal andere regels voor de acceptatie van de inzending.

PIA d’Or Talent Award 2017/2018

De Talent Award is een nieuwe opgezette nationale beeldwedstrijd en een initiatief van Professional Imaging in samenwerking met Master Photographers Network (MPN) en Studio 34x.

Iedereen die dit wil kan meedingen naar de wisselbokaal. Het doel van deze wedstrijd is om getalenteerde fotografen, professioneel of niet professioneel, uit te dagen mee te doen aan deze wedstrijd en onder de aandacht te brengen van het publiek.

Foam wint Lucie Award voor Fotografiemagazine van het jaar

30-10-2017

Op zondag 29 oktober 2017 is Foam Magazine tijdens de Lucie Awards in Carnegie Hall, New York City uitgeroepen tot ‘Fotografiemagazine van het jaar’. Deze prijzen voor de beste fotografie van het jaar worden tijdens de jaarlijkse Lucie Awards Ceremony toegekend aan de belangrijkste beeldmakers van het moment.

De Lucie Awards worden gepresenteerd door de Lucie Foundation, een non-profit organisatie met de missie iconische fotografen te eren, talent te ontdekken en ontwikkelen en fotografie in het algemeen wereldwijd te promoten.

Laatste Eizo Photo Challenge van start

25-10-2017

De winnaars van de 'Still' Photo Challenge zijn bekend! Gefeliciteerd Louise Harley en Ruben Reehorst!

Zij winnen een masterclass van Rahi Rezvani. Rahi Rezvani is een Iraans-Nederlandse kunstenaar die een Masters’s degree in fotografie aan de Koninklijke Kunstacademie in Den Haag heeft behaald. Rezvani’s werkzaamheden omvatten onder meer het creëren van beelden, campagnes films en boeken voor het Nederlands danstheater en het Versace Atelier. Daarnaast ontwerpt en regisseert Rezvani ook muziekvideo’s en creëert albums en kunstwerken.

Nieuwe Meesters

Datum
: 4 oktober 2017 t/m 28 mei 2018
Locatie
: Amsterdam NL

In de tentoonstelling ‘Nieuwe Meesters’ laat het Outsider Art Museum ruim 70 werken zien van 30 hedendaagse, getalenteerde Outsider-kunstenaars. In een serie intieme, indringende portretten geeft fotograaf Sander Troelstra deze fascinerende wereld een gezicht. Troelstra heeft diverse keren de Zilveren Camera gewonnen en was in 2015 winnaar van de prestigieuze Nationale Portretprijs.

Gedreven door het onalledaagse heeft Troelstra zich toegelegd op het portretteren van mensen met een rafelrandje; ze vinden soms moeilijk aansluiting in de maatschappij.

Jouw imago als huwelijksfotograaf

Eigenlijk is het veroveren van een imago heel simpel. Het hangt er van af of je 'marktkoopman' wilt zijn of iemand die voor een klant een speciaal stuk werk levert. Van mij mag het trouwens allebei, ieder product heeft namelijk zijn klant.

Even bedrijfseconomisch bekeken. Wanneer je 10 statieportretten maakt met de keus uit bootje, bruggetje of brandweerwagen, 15 foto's stadhuis, 15 foto's receptie, 20 foto's feest, dan kun je heel goed een standaardprijs afgeven, optelsom. De rookworst van Unox kost ook in praktisch alle supermarkten hetzelfde. En voor het aankomend paar dat zo dom is, gezien het hoge echtscheidingspercentage, elkaar in de boot te willen nemen is een gehaktbal gewoon een gehaktbal.

Af en toe kun je dan, net als de firma grootgrut, een extra korting geven in het seizoen waarin jouw rookworst dan wat minder verkoopt of wanneer je conculega weer eens met zijn fotokroketten onder de prijs duikt. 'Met gratis extra statie-foto naar keuze'.

‘Myanmar Puur’ nogmaals succesvol

Al bijna vijf jaar brengt Cees Rijnen met indringende foto’s die hij kort na het toegankelijker worden in Myanmar maakte, dit grote en relatief onbekende land dichterbij - via exposities, internationale fotowedstrijden, workshops, boeken en lezingen.

En steeds opnieuw trekken andere beelden uit de twee reizen die hij in het voormalige Birma maakte de aandacht. Na weer vijf selecties voor de B&W Spider Awards afgelopen week komt zijn werk al op zo’n 30 nominaties, eervolle vermeldingen en prijzen. En komt nu ook de geplande derde reis steeds dichterbij.

Karol Plicka

In deze moderne tijd is het nemen van een foto hoegenaamd geen kunst meer. Een druk op de knop van de digitale camera, of de fotofunctie van de smartphone, levert direct een technisch behoorlijk geslaagde foto op, die je ook nog gelijk kunt bekijken, en desgewenst presenteren of delen met de hele wereld. Dat is iets waar menig fotograaf uit de tijd dat digitale camera's nog niet bestonden alleen maar van konden dromen. Hun aanpak dwong tot goed nadenken alvorens de sluiter van de camera te ontspannen. Niet alleen technisch, maar ook met aandacht voor het onderwerp voor de lens. Dat laatste ontbreekt er nogal eens aan bij digitaal verkregen foto's: technisch in orde, maar inhoudelijk vaak oppervlakkig. Uiteraard heeft de mogelijkheid van snel en ongeremd fotograferen ook weer zijn voordelen voor het verkrijgen van interessante spontane foto's. Desondanks is het goed om eens te kijken naar de doordachte werkwijze en inspiratie van de oude meesters.

Er zijn vele beroemde fotografen die ik in het kader van dit artikel nader zou kunnen beschouwen, maar daarover is in de regel al veel geschreven. Het internet staat er vol van, en herhaling van veel bekende zaken acht ik weinig zinvol. Daarom presenteer ik een in Nederland wat minder bekende, maar zeer bedreven en bevlogen fotograaf (en cineast !) uit het voormalige Tsjecho-Slowakije: Karol Plicka. Zijn blik op de wereld, vervat in prachtige, diepgaande, melancholische, bevestigende en soms zelfs dramatische beelden, is ook nu, in deze snelle digitale tijd, een inspiratiebron voor menig toegewijd fotograaf.

12e BFFA Award 2016

Traditioneel is de Bruid en Bruidegom Film Award het feest van de Nederlandse en Belgische huwelijksfotografen. Veel fotografen trekken hier bij een beetje een meewarig gezicht, maar het is al lang niet meer de tak van sport van voorheen. Ik heb altijd al gezegd dat huwelijksfotografie een vorm van modefotografie is, het gaat over emoties en over trends, wanneer je gemakshalve de menselijke kant buiten beschouwing laat. Kijkend naar het werk van de genomineerden moet ik zeggen dat het vak over de gehele linie het afgelopen decennium de zweem van oubolligheid totaal van zich af heeft geworpen.

De fotografen zetten in op het moment, de fotografie laat een tendens zien in de richting van een journalistieke beleving. Het is allemaal niet zo scherp en strak meer, maar het beeld tendeert naar mooie momenten, vrolijkheid, het is niet meer vormelijk en stijf maar vaak juist uiterst informeel. Dit geeft dan ook een geweldige impuls aan de creativiteit van de fotograaf, die zijn of haar werk in een vrij ongecontroleerde omgeving moet verrichten en tegenwoordig deze handicap volledig uitbuit ten gunste van het spontane beeld.

Het is niet meer de BBA Award, maar de BBFA Award. Met het opkomen van film in de publieksfotografie is de Award meegegroeid, nieuw dit jaar is de categorie Film. Videografen en filmmakers konden hun trouwfilms insturen waaruit vier inzendingen zijn genomineerd.

Burn-out

Een van de belangrijkste dingen die ik mijn stagiaires voorhield: Kijk naar het werk van anderen. Niet alleen dat van de coryfeeën maar ook naar de 'onderkant'. Leg voor jezelf vast waar de verschillen zitten. Kijk of een fotograaf bepaalde elementen herhaalt en dan bedoel ik geen stijltrucs maar bijvoorbeeld manieren van componeren en met kleurcombinaties omgaan. Zoek verschillen, vergelijk werk van Doisneau eens met dat van Henri Cartier-Bresson, of van Erwin Olaf.

Ooit heeft de onlangs overleden Harry Bakkers uit Eindhoven mij verteld: 'Een foto moet er "nieuw" uitzien.' Dat heb ik in mij opgeslagen, evenals de uitspraken van een oude leermeester en publieksfotograaf, Piet Politiek. Destijds berucht in de fotovakhandel: 'Wanneer je een ei op honderd verschillende manieren kunt fotograferen kun je alles fotograferen' en: 'Je wordt specialist door je investering.' Waaraan ik zelf toevoeg: 'Je moet een goed gevoel krijgen bij je onderwerp en er zo mogelijk diep in duiken. Zelfs al werk je voor een ingenieursbureau, een kussenfabrikant of een schoolboekenuitgever.'

Nieuwe prijs, de Blikken Camera

Op de beurs Professional Imaging was er een tentoonstelling te zien van de laatste Zilveren Camera. Met werkelijk prachtig werk. Voor wie het nog niet wist volgt hier (een deel van) het mission statement van de Zilveren Camera:

De stichting De Zilveren Camera heeft als taak de kwaliteit van de fotojournalistiek in Nederland te verhogen, een opdracht die stamt van de oprichters in 1949. Het huidige bestuur koestert die gedachte tot op de dag van vandaag.
(….)
Het belangrijkste instrument voor de stichting is de jaarlijkse wedstrijd om de Zilveren Camera: de beste nieuwsfoto, omringd door prijswinnaars uit verschillende categorieën. De website, de tentoonstellingen en het jaarboek zijn de belangrijkste uitingen van de Zilveren Camera. Het gaat niet alleen om een onderlinge wedstrijd: de Zilveren Camera wil ook de verworvenheden van de fotojournalistiek tonen aan een groot publiek.

Marktpositionering, prijslijsten en 'Awards'

De discussie dook onlangs op, moet je nu wel of geen prijslijstjes op je website publiceren? En trekt dit meer publiek dan wanneer je geen prijslijst opneemt?

Eigenlijk is het heel simpel. Het hangt er van af of je 'marktkoopman' wilt zijn of iemand die voor een klant een speciaal stuk werk levert. Van mij mag het trouwens allebei, ieder goed product heeft namelijk zijn specifieke klant.

Even bedrijfseconomisch bekeken. Wanneer je 10 statieportretten maakt met de keus uit bootje, bruggetje of brandweerwagen, 15 foto's stadhuis, 15 foto's receptie, 20 foto's feest, dan kun je heel goed een standaardprijs afgeven, optelsom. De rookworst van Unox kost ook in praktisch alle supermarkten hetzelfde. En voor het aankomend paar dat zo dom is, gezien het hoge echtscheidingspercentage, elkaar in de boot te willen nemen is een gehaktbal gewoon een gehaktbal.

Portret Koos Breukel geplagieerd in wedstrijd Mondriaan Fonds?

De voorgeschiedenis

Het ministerie van OCW gaf met de Rijksvoorlichtingsdienst het Mondriaan Fonds september 2013 de opdracht en het budget om de totstandkoming van drie tweedimensionale staatsieportretten te begeleiden. Het Mondriaan Fonds accepteerde deze opdracht graag aangezien het fonds zich het stimuleren van de ontwikkeling en de zichtbaarheid van hedendaagse beeldende kunst en cultureel erfgoed ten doel stelt.

Schetsontwerpen

Twaalf kunstenaars werden door de Mondriaan Fonds uitgenodigd om een schetsontwerp te maken voor een staatsieportret van Koning Willem Alexander. Omdat de koning niet beschikbaar was om te poseren werden de twaalf kunstenaars van bestaande foto’s voorzien, onder andere van Koos Breukel, waarvan de Rijksvoorlichtingsdienst de gebruiksrechten had verworven. Voor het schetsontwerp kregen de geselecteerden zes weken de tijd en een vergoeding van € 5.000.

Na beoordeling van de schetsontwerpen werden drie kunstenaars gekozen die ieder een staatsieportret mogen vervaardigen. De uiteindelijke bedoeling is dat de statieportretten straks komen te hangen bij ministeries, provincies, gemeenten en ambassades. Het honorarium inclusief gebruiksrechten voor de portretten worden hiertoe afgekocht voor € 75.000 per portret.

Fotografie langs de Amsterdamse grachten

Een langzame schemering daalt neer over de stad. De auto’s op de gracht hebben al hun te felle koplampen aan, maar ik fiets nog zonder licht. Het is nog láng geen avond, en als je langs de bomen omhoog kijkt zie je dat het niet eens echt donker is; ook de straatlantaarns branden nog niet. Met mijn kleine cameraatje kan ik zonder probleem en hinderlijke flits een foto maken.
Maar ik fiéts al door een foto, realiseer ik me, hier op de Amsterdamse Prinsengracht, die velen alleen van foto’s kennen. Of van een schilderij. Al die van elkaar verschillende grachtenhuizen, auto’s geparkeerd langs het water, de zachte bogen van een door lampjes verlichte brug. Aan de overkant is een heel stuk gracht leeg en kaal – alle bomen daar zijn verhuisd. Er wordt aan de kaden en het wegdek gewerkt, en als ik de grote graafmachine wegdenk, herken ik de gracht zoals je die op een zeventiende-eeuws schilderij ziet, een lege kade, geen hoge bomen of woonboten, en vooral: geen auto’s.

Dit jaar wordt er veel gevierd in Amsterdam: na tien jaar gaat het Rijksmuseum weer open, het Concertgebouw staat er al honderdvijfentwintig jaar, en vierhonderd jaar geleden werd met de bouw van de grachtengordel begonnen. En ik fiets fluitend langs die grachten, als ik kon fluiten tenminste. Meer dromend eigenlijk, half neuriënd slinger ik om auto’s en toeristen heen, en denk aan vroegere avondwandelingen met mijn grootvader die, stevig voortstappend, de handen op de rug, ons eindeloos verhalen vertelde over al die verschillende soorten gevels, en de geschiedenis van de grachtenhuizen.
Het mooie is dat er nu zo veel panden als museum zijn te bezoeken, en, nog mooier, dat er op de Keizersgracht op loopafstand van elkaar zelfs twee serieuze fotografie-musea in prachtige panden huizen. Soms geniet ik er meer van interieur en grachtentuin dan van het daar geëxposeerde, maar dat is een geheim.

Winnaars World Press Photo van 2012

De prijswinnaars van de foto van 2012 zijn bekend. Hier volgt een opsomming. In het portfolio staan meer foto's met een korte beschrijving dan hieronder.

World Press Photo van het jaar 2012

 


Paul Hansen, Sweden, Dagens Nyheter

Gaza Burial, Gaza City, Palestinian Territories, 20 November

 

SPOT NEWS SINGLES

 

  1. Paul Hansen, Sweden, Dagens Nyheter
    Gaza Burial, Gaza City, Palestinian Territories, 20 November
  2. Emin Özmen, Turkey
    Interrogation, Aleppo, Syria, 31 July
  3. Adel Hana, Palestinian Territories, The Associated Press
    Collaborator, Gaza City, Palestinian Territories, 20 November

 

SPOT NEWS STORIES

 

World Press Photo Multimedia contest 2013

De prijswinnaars van de derde Multimedia Contest zijn bekend. Hier volgt een opsomming. In het portfolio staat telkens één beeld met een korte beschrijving. Hieronder is een selectie hieruit afgebeeld.

1e prijs ONLINE KORT

Into the Shadows

Fotografie, richting en camera: Pep Bonet, Noor Images
Producent, script en interviews: Lijn Hadsbjerg, Opmerkelijk Wereld
Sound designer, muziek en multimedia editor: Jose Bautista, KanseiSounds

Samenvatting: Mensen uit omringende landen komen naar Zuid-Afrika, op zoek naar een beter leven. In binnenstedelijk Johannesburg strijden velen van hen voor acceptatie in plaats van discriminatie, maar zijn vindingrijk en volhardend in hun hoop voor de toekomst.

2e Prijs ONLINE KORT

Leven met een geheim

Fotografie, video en productie: Arkasha Stevenson, Los Angeles Times
Uitvoerend producent: Marc Martin

Samenvatting: Steeds meer kinderen in de VS twijfelen aan hun geslacht en zijn op zoek naar professionele ondersteuning in transgender klinieken. Vanwege hun leeftijd is het een complexe en emotionele reis, zowel voor hun ouders als hen zelf.